Medicinas y Complementos

Buenas, abro este nuevo apartado para que si es posible compartamos el tipo de medicaciones, suplementos y demás farmacología que toman nuestros “socios”.

Aporto este complemento de ácidos grasos que toma Ais (regulación en funciones corporales del gato) muy apropiado para el cuidado de los gatos con fuerte pédida de pelo. Os adjunto el prospecto que es mucho mejor que si yo os lo resumo:

Lymphoma Risk In Cats More Than Doubles If Owner Smokes

Cats living in homes where people smoke cigarettes are more than twice as likely as other cats to acquire a deadly cancer, lymphoma, according to a study published in the August issue of the American Journal of Epidemiology.

Researchers have shown an increase of certain types of cancer in dogs if their owners smoke, but the new study is the first to provide evidence of this effect in cats.

“Smoke has devastating consequences for cats,” said Dr. Antony S. Moore, who was involved in the study and is director of Tufts University’s Harrington Oncology Program. Board-certified by the Specialty of Oncology, American College of Veterinary Internal Medicine, he says that cats may inhale secondhand smoke or ingest particulate matter from their fur when they groom themselves.

Lymphoma is the most common cancer in cats. Only feline leukemia virus and feline immunodeficiency virus are known to play a role in causing the disease.

Stopping smoking could save cats’ lives
A vet hopes people will be persuaded to stop smoking to prevent their cats from getting cancer.

Dr Antony Moore from Tufts University in Massachusetts says living in a house with smokers considerably increases a cat’s risk of getting feline lymphoma.

The cancer kills three quarters of its victims within a year.

Mr Moore hopes new research linking second-hand smoke exposure to the most common kind of feline cancer will encourage some people to kick the habit.

RESUMIENDO: En cuanto los gatos, aquellos cuyos propietarios fuman tienen el triple de posibilidades de desarrollar linfoma.

Mira Ais, a mi el 1 vet. me metio unas pastillitas para tener el pelo brillante (valian el precio que gasto yo en mascarilla capilar para un año…) y la verdad… mi nena ya tiene el pelo bonito por ella misma, estoy porque me pase su lengua de vez en cuando por mi lustrosa cabellera, a ver si así tambien dejo yo de comprar mascarilla… :wink:

… son unas gotitas aceitosas… el “pilfood” para gatos, en especial si en casa estas empezando a ver por los suelos tal cantidad de pelo, que piensas que tienes una colonia de “BIGFOOTS” en casa.

Yo soy el Homer Simpson gorrrón, se las pedí prestadas a mi cuñado que tiene persa ;D ;D

Vale asi cualquiera!
Yo no tengo padrino que me financie!
Pero me apunto al carro… tu cuñao no vivirá cerca de Vigo no? :wink: